Ada info.. Klik Sini

Followers

NurNasa Wedding day

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Perlanggaran yang menyakitkan hati

Ada org kata alam pertunangan banyak dugaan, tapi saya belum lagi mencapai status itu sudah diuji...

Semalam semasa rehat untuk keluar membeli makanan, terjadi satu perlanggaran yg mengakibatkan kerete (che) saya kemek, calar dan patah side mirror, masa tu mmg rasa cuak, takut sbb org yang melanggar (motor 摩托车 mo tuo che) tergolek di jalan raya, so tindakan refleks saya adalah untuk melihat budak motor itu tanpa menyedari sebenarnya yang mengalami kerugian adalah saya kerana budak itu cuma mengalami luka2 kecil oleh itu nasihat saya:

1. kena rileks..
2. ambil no plate motor / kereta yang melanggar kita
3. check keadaan kereta kita
4. ambil nama n alamat org yg melanggar kita

So kalau nak buat report polis untuk claim insurans pun senang, ini tak pasal2 kena repair sendiri..Itu adalah nasihat (@ bebelan) dari ayah dan bakal tunang yer, kita yg kena langgar kita pula yg kena marah... Nasib nasib patutnya mereka bersyukur saya tidak mengalami sebarang kecelakaan..

0 memberi idea:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails