Ada info.. Klik Sini

Followers

NurNasa Wedding day

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Warna-warna kehidupan

Tajuk entri dah memberitahu cikgu akan mengajar mengenai 颜色 (yan se) -warna hari ini:

(hong) - merah
(hei) - hitam
(bai) - putih
(lan) - biru
(qing) @ 菉 (lu) - hijau
(huang) - kuning
(zi) - ungu
(he) - coklat
粉红 (fen hong) - merah jambu
(cheng) - oren
(hui) - kelabu

Warna kesukaan saya masa kecik-kecik dulu adalah biru dan hitam, bila nak beli baju jer mesti warna biru @ hitam, masa tu rasa biru tu tenang, hitam lak ala2 bergaya lah. Tapi masa meningkat remaja, tetiba rasa suka tu bertukar, macam kita suka tukar cita-cita saya..selalunya kecik2 semua nak jadi guru, doktor, askar..sbb masa tu tak tahu yang bukan senang nak jadi doktor, belajar bertahun-tahun..eh eh dah melalut ke arah lain lak.

Berbalik ke cerita warna tadi, Bila saya dah masuk UiTM baru terbuka mata skit nak suka warna lain, tapi masih lagi setia pada biru, sampailah suatu hari ayah saya menegur dengan mengatakan "ko ni asyik pakai baju warna gelap jer, cuba lah ceria2kan sedikit baju tu, walaupun badan besar tapi ok je kalau pakai baju ceria". Terduduk pula saya memikirkan-nya.

So, saya pun bertukar arah (sbb takut abah marah), cubalah warna-warna lain..kuning, hijau, merah apa jer la asalkan bukan warna yang gelap2. dan jeng jeng jeng tindakan yang paling drastik adalah masa membeli kereta.. Dan saya membeli warna merah. Memang tak sangka, masa tu abah pun sokong sbb dia suka warna ceria2 nie.
Jadi sekarang ni, warna kesukaan saya adalah merah..tapi sejak akhir2 ni saya cenderung membeli warna hijau..mungkin nak bertukar lagi.. Tunggu..
p/s - adakah semua warna saya dah cover untuk translate. kalau nak tahu warna lain2, sila komen k

0 memberi idea:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails