Ada info.. Klik Sini

Followers

NurNasa Wedding day

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Resepi: Biskut conflakes Milo

Wah, wah saya pun nak berkongsi resepi dengan kawan-kawan di sini, sebenarnya ini adalah biskut kegemaran adik saya. Tahun lepas tak buat so tahun nie dah janji so mari berkongsi resepi dengan saya ini..

kualiti gambar kurang memuaskan.. saya buat bentuk love

Bahan-bahan

Bahan A
200g tepung gandum
1/2 camca teh serbuk penaik

2 cawan cornflakes (dikisar halus)
150g mentega @ marjerin
100g gula kaster
1 biji telur
1/2 camca teh esen vanila
1/2 cawan milo, dilarut dlm 2 camca besar air panas

Cara membuatnya:
a) Ayak bersama bahan A, masukkan cornflakes, ketepikan
b) pukul mentega, gula, esen dan telur
c) Masukkan larutan milo
d) Gaulkan dengan bahan A, gaul sebati hingga menjadi doh
e) Canai dan terapkan mengikut acuan kesukaan anda
f) Bakar 180'C selama 12-15 minit.

Nota kaki:
Ada juga biskut hasil air tangan saya tahun ni.. nak bagi abg N rasa, nak tanya pas atau tak?

4 memberi idea:

rasp said...

ok gak sis ada hasil keje tangan u...
i ntah le bila nak rajin nie..
dolu2 rajin, nowadays kemalasan huhuhuhu...

Najwa said...

wahhh mcm best je nampaknye,, hehe :D
sy blum lg buat biskut raya.. sbb dh beli. kalau buat pn, 1 je kut, hehe...

cikpia said...

macam sedap jer...... nak try tapi dok umah sewa tadak kelengkapan... *sigh*

balik kedah tatau sempat wat ka tak....

Suhana said...

x try..npk cam sedap..tq share resepi

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails