Ada info.. Klik Sini

Followers

NurNasa Wedding day

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Aku tak bodoh


Walaupun filem  'aku tak bodoh' yang dibintangi oleh Riezman Khuzaimi, Amy Mastura, Ariel Zafrel, Aizat Hassan, Wan Noor Aizat, Namron dan Adibah Noor dikatakan menciplak daripada filem singapura' i'm not stupid' tapi saya sokong filem ini dibuat kerana ianya secara tidak langsung boleh menyedarkan ibubapa di luar sana bahawa mencari duit bukan sega-galanya, anak yang terabai adalah salah ibubapa.






Saya sebenarnya menyukai filem arahan jack neo ini kerana pengarah ini berani menceritakan apa yang berlaku di sekelilingnya, antaranya filem 'Just follow law' yang mengambarkan keadaan kakitangan pekerja kerajaan di sana serta 'money not enough' mengenai manusia yang hanya tahu mencari duit sehingga mengabaikan ibubapa sendiri.

Tetapi melalui filem i not stupid ini menceritakan bukan hanya pelajaran sahaja yang mampu mencorak masa depan anak-anak (selalunya ibubapa berfikir kena belajar bersungguh-sungguh untuk mendapat pekerjaan yang baik), tetapi melalui cabang lain juga mampu menjamin. Anak-anak juga perlu diberi pendedahan dan sebagai ibubapa jangan terlalu melindungi mereka sehingga mereka dibuli atau digelar lembik...

Saya dah banyak becerita mengenai filem I not stupid dan harapan saya filem aku tak bodoh ini mampu memberikan impak yang sama seperti filem singapura ini. Pengajarannya cuba sampaikan dengan berkesan, jangan hanya sekadar siap sebuah filem.

Nota kaki:
Sekali sekala layan filem komedi yang bermesej bukan filem yang mengutuk sesama manusia!!

5 memberi idea:

Jard The Great said...

cam best ja citer neh.. ehehe.. sokong gak!

nuraarin-life said...

Akma:
sokongan diterima, ahaksss!!

nuraarin-life said...

Jard:
Cite singapore mmg best, harap2 malaysia punya tak menghampakan

beba said...

yup2..sokong2..pelajaran jek tak menjamin kehidupan pon..kalau belajar pandai 4flat every sem pon..bile keluar nak carik kerja..social skill tarak..dok bace buku jek..nak cakap ngan orang pon ketar2..so tak kemana gak laa..

nuraarin-life said...

beba:
Sekarang company lebih suka org yang confident berkata-kata daripada yang asyik nak ikut buku jer, jadi sosial skill pun kena improve juga

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails