Ada info.. Klik Sini

Followers

NurNasa Wedding day

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Tolong ayah cepat!!

Minggu lepas adik saya menerima sms daripada no yang tidak dikenali bertulis

"tolong top upkan untuk ayah RM50 pada no baru ayah 071xxxxxxx, ayah ada masalah di balai polis, jangan telefon ayah, nnt ayah telefon balik,cepat!"
Adik saya menunjukkan sms itu pada saya, saya berfikir sejenak dan membuat kesimpulan sms ini menipu sebab :
a) abah saya tidak pernah membiasakan dirinya dengan panggilan ayah!!
b) Jika di balai polis, kenapa tak guna telefon balai polis untuk memberitahu sahaja. takkan polis tak benarkan??
c) kenapa tak beri kami telefon untuk bertanya apa yang terjadi
d) Kalau dpt sms pada seseorang, mesti kita akan beritahu kita di mana bukan minta top up jer

So dari kesimpulan itu, saya dengan yakin mengatakan ini sms palsu, balik ke rumah tengok abah sedang seronok menonton tv.. Lega kerana apa yang saya fikirkan betul.

Tapi ada juga yang terkena dan berita lanjut di SINI...


4 memberi idea:

rasp said...

laaaa sis, guess what...
i pun dpt sms cenggini 2 weeks ago kot...
tapi i buat dono je...
tak sangka plak benda nie cam skim menipu gitu...

nuraarin-life said...

betul sis, kalau kita menerima sms begini seharusnya kita berfikir dengan tenang.. nasib baik sis pun tak kena juga, saya rasa ramai yang terkena ni

CaDLyNN said...

saya pon penah dpt cmgini..
tp tuka ayah ke pakcik~gelak je bace sms tu...

Marina Monroe said...

Penipuan semua itu..
Ishhh..macam2 sms dia org reka utk menipu.

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails