Ada info.. Klik Sini

Followers

NurNasa Wedding day

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Day 2 — Your favorite movie

Saya peminat filem filem dari disney tak kira siri kartun atau pun tidak, tapi dalam banyak-banyak saya lebih sukakan filem Mulan.



 Bagi saya filem Mulan ini banyak mengajar daripada cerita-cerita dongeng yang lain seperti cinderella dan snow white. Mulan ini adalah adaptasi dari lagenda Cina mengenai seorang gadis yang menyamar menjadi lelaki untuk menggantikan ayahnya ke medan perang. Kasih sayang yang kuat kepada ayahnya yang sakit serta semangat cintakan negara yang menebal mendorong dia melakukan penyamaran ini.

Sanggup melakukan apa sahaja untuk menyelamatkan kawan seperjuangan sehingga cedera

Dalam masa yang sama, si gadis lasal ini juga mendambakan seorang lelaki yang mencintai dirinya seadanya, bukan seperti lelaki yang lain yang menganggap wanita hanya perlu ada di dapur sahaja. Pada zaman dahulu, wanita dilarang ke medan perang.


Penamat cerita ini berakhir dengan manis sekali. Setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya dan Mulan bertemu cinta sejati yang menerima dia seadanya.



7 memberi idea:

p R i n c E S s _ N said...

suke tgk mulan....cantik..

nuraarin-life said...

N: hehe, comel kan..

Hazzy Ishak said...

tak pernah tengok lah cite ni
he he he

eB@mamaAerish'n'Aed said...

kami pn suker... ;p

jom singgah amek awards... >_<

- GC - said...

suka jugak cite mulan ni. ;p

nuraarin-life said...

hazzy:
Cuba lah tengok, best!!

nuraarin-life said...

eB: suka suka suka

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails