Ada info.. Klik Sini

Followers

NurNasa Wedding day

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Banjir!!

Saya sangat bersimpati dengan cik pia kerana tidak dapat bersama dengan keluarganya saat-saat banjir melanda rumahnya di kedah..

Ini keadaan di kedah

Apabila banjir bukan sahaja nyawa yang terancam, tapi harta benda juga tidak dapat diselamatkan.. Apabila banjir surut, lumpur perlu dibersihkan, perabot yang basah jika kering juga masih meninggalkan bau yang kurang menyenangkan, sekiranya tidak bernasib baik, harta seperti barang kemas hilang dicuri oleh orang-orang yang tidak bertanggungjawab.

Apabila melihat semua gambar-gambar ini, terkenang semasa rumah saya di sitiawan yang dilanda banjir. (jangan tak percaya, kawasan sitiawan pun pernah banjir juga). Tapi masa tu, saya belajar di arau, jadi tak dapat bersama keluarga untuk menolong mereka memindahkan barang.

Alhamdulillah, banjirnya hanya setakat pinggang sahaja dan surut dalam masa 2 hari, jika dibandingkan dengan apa yang berlaku di perlis, kedah dan kelantan, memang berbeza tapi tetap sama kerana dari segi kerugian tetap ada. 

Jadi cik pia, sabarlah dan kebaikan yang dihulur oleh keluarga kamu kepada keluarga india yang menyambut deepavali sangat-sangat saya hormati.

4 memberi idea:

cikpia said...

itu ja termampu aarin..... lagipun time sesama senang bley baik2, time diaorang susah takkan nak buat derk ja kan???

setiawan banjir???? tahun bila tu??? nak kena tanya bebudak opis nie...... =) KALAU skang nie setiawan banjir lagi, mesti marina island tenggelam jugak kan????

nuraarin-life said...

Pia:

Dah lama, rasanya dalam tahun 2000.. xde la sampai marina island, kawasan sitiwan sahaja...

Affan Ruslan said...

Salam.
Harap2 sume dah ok.
Tapi ada terbaca tadi kat satu blog, ada juga kemalangan jiwa.

nur said...

moga banjir ni cepatle berlalu..
ALL IN ONE

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails