Ada info.. Klik Sini

Followers

NurNasa Wedding day

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Membeli barangan utk pasangan: senang tak?


Semalam ke pasaraya cadang nak membeli hadiah untuk kawan yang nak kahwin hari ini, belek sana belek sini akhirnya membeli album gambar, dulu pun pernah beli album gambar dan rasa sangat sesuai kalau dihadiahkan kepada kawan lelaki yang mendirikan rumahtangga ni.

Tapi ini hanya mukadimah sahaja.. haha sebenarnya masa beli hadiah tu, terperangkap di tingkat 2 sebab ada sale untuk pakaian lelaki. Saya sebenarnya selalu juga belikan baju untuk ayah saya, sebab ayah saya bukannya jenis suka ke pasaraya membeli baju ni, shopping pun masa raya jer, jadi lebih senang saya belikan, ayah pakai jer. (Normally ayah saya akan suka apa sahaja pakaian yang saya belikan)

Itu bukan ceritanya lagi, hai bila nak masuk tajuk sebenarnya ni.. ok ok

Alang-alang membeli, saya rasa mahu belikan baju untuk Abg N saya.. so telefon dan tanya size yang abg N pakai dan tanya ok tak kalau saya belikan baju warna pink (sahaja nak mengusik, lelaki macho jarang pakai baju pink k), tapi Abg N kata kalau ada hati nak belikan dia baju, just beli sahaja, jangan banyak fikir.

Kenapa saya sangat was-was? 
  • Saya selalu belikan baju untuk ayah saya, jadi saya takut baju yang saya belikan jadi macam taste untuk ayah juga (selalu orang kata kita akan pilih pasangan yang sama karektor dengan ayah kita, betul ke?)
 Baju berjaket, ini malaysia lah aarin, nak bagi Abg N berpeluh ke
  • Saya juga suka sangat baju yang ikut trend semasa (maksudnya yang hong kong style, berjaket mcm tu) tapi selalu takut nak utarakan pendapat ini pada Abg N sebab takut nanti dia kata saya cuba nak mengubah style dia
Baju putih macam ni pun ada style juga..
 Baju merah ni ok tak? Macam low cut jer, nampak dada lak..hahaha
  • Abg N suka baju hitam dan putih, kalau saya beli baju warna lain seperti merah menyala atau hijau terang (saya suka warna macam ni), nanti abg N nak pakai tak? Kalau dia pakai pun, hanya nak jaga hati saya jer

Itulah dilema saya bila membeli pakaian untuknya, sebab saya pernah dikritik samaada membeli baju yang nampak berumur atau so not his personality.. Tapi akhirnya saya sambar juga, 4 helai lagi macam-macam pilihan ada, kalau tak suka saya boleh beri pada ayah saya.

Kawan-kawan semua ada masalah macam saya tak??


Jangan aniaya tunang sendiri k, hahaha
* Gambar hasil carian google

Nota kaki:
Baju untuk ayah pun ada dan ayah saya suka baju yang saya beli ^_^


0 memberi idea:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails