Ada info.. Klik Sini

Followers

NurNasa Wedding day

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Kerana asam pedas, saya ke Melaka

Cerita cuti No 5



Tujuan asal mahu ke Nilai untuk melihat sendiri cenderamata dan barangan lain untuk kegunaan hari perkahwinan kami nanti... Selepas habis survey. Abg N kata teringin sangat nak makan asam pedas, jadi saya mengunakan kepakaran teknologi melihat peta melalui Garmin, kedai asam pedas yang terdekat ada di MELAKA, Perjalanan lebih kurang 1 1/2jam, abg N kata ok! Mari kita ke MELAKA!! Saya sungguh teruja..


 Ini adalah kedai hasil carian Garmin

Saya dah lapar, asam pedas ikan pari, marvelous

Kalau dah sampai Melaka, tak kan tak nak jalan- jalan kan.... Di bawah gambar-gambar kami di Melaka, tapi semua gambar aksi secepat mungkin, kami kejar masa sebab Abg N kerja malam tu, so tour melaka dalam 1 jam jer... mana cukup masa kan..


Mula-mula ingat nak masuk, tapi sebab mengejar masa, jadi kami tangkap gambar di luar sahaja

Ramai pelancong (tak silap dari jepun) masa ni, so tangkap gambar pun cepat-cepat, hehehe

 Ala.. buat aksi model pula kat sini kan...

Malas sangat nak panjat tangga yang tinggi ni, setakat nie je saya mampu...hahaha



 Ok, dah nak balik, muka saya tak puas hati kan... nak pergi Melaka lagi sekali... Nak cari tour guide la.. Tedi boleh jadi pemandu pelancong tak?? Mesti ada tempat lain yang asam pedasnya lebih sedap lagi...Sila cadangkan sebab saya nak pergi lagi...

Selamat tinggal Melaka, saya akan datang menemuimu lagi...


Nota kaki:
Asam pedas.. oh asam pedas..

8 memberi idea:

puterikurekure said...

aarin suka asam pedas ke? ibu kite org melaka tau. hehe~

Mak Su said...

waa.... bestnyer!!

maksu nak g melaka gaks ni, nak cari ikan bakar :)

nuraarin-life said...

intan:
tak perlu lah saya pergi jauh2 lagi, chef depan mata... ok asam pedas satu periuk...hehehe

Mak su:
Jom maksu, kita pergi rasa masakan negeri lain pula

rATu kEBaYA said...

asam pedas melaka mmg kelas.. dah lama tak makan

nuraarin-life said...

betul-betul betul

Hazzy Ishak said...

kalau bukan kerana kenduri kawan, rasanya tak jejak melaka
he he he

kak anie said...

Nuraarin...akak blm lagi dpt ke tempat2 itu...bila balik melaka terjelepok rumah mertua...

optionshif3 said...

tak pernah pegi kedai dalam gambar tue walaupun dah 15 thn duduk melaka...sedap ka asam pedas tue?

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails