Ada info.. Klik Sini

Followers

NurNasa Wedding day

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Bagi peminat filem aksi, saksikan lah Ip Man 2


Cerita cuti No.3

Cuti dengan wayang lagi....Kali ini saya menonton filem Ip Man 2,  Nuffnang pun ada juga promote filem Ip Man 2 ni sedikit masa dulu, dan saya mmg awal-awal lagi mahu menonton sambungan filem Ip man ini.. bagi yang kenal Bruce Lee, tahukah anda bahawa sifu Bruce Lee adalah Ip Man?

Tengok muka Ip man (donnie yen) Cool kan..

Ketangkasan Ip man dengan muka coolnya berjaya meruntun jiwa saya semasa menonton, ramai yang bertepuk tangan semasa Ip Man berjaya mengalahkan peninju yang ego itu.. saya pun rasa mcm nak beri standing ovation tapi nnt org belakang marah pula kan...

Cerita ini tak ada cinta-cinta, kasih sayang yang ditunjukkan pun begitu bersahaja, pengorbanan isteri kepada suaminya... Kata-kata Hung chung man (sammo hung) dlm filem ini yang amat patriotik, patut disematkan dalam diri kita..

Saya boleh bersabar kerana sesuap nasi, tapi sekiranya menghina seni mempertahan kungfu kita, saya tak boleh sabar

Memang puas hati, kalau saya menonton filem dari hong kong, saya memang jarang tak berpuas hati.. dulu masa filem shaolin soccer, Abg N pun kata mmg tak menyesal tengok (sbb saya yang ajak dier), penuh aksi komedi dan kungfu, walaupun banyak teknik komputer digunakan..Tapi persembahan pelakonnya yang mempesonakan...



Nota Kaki:
Filem apa yang menarik di panggung lagi? Saya ada sebuah lagi filem ingin dikongsi... tunggu..

4 memberi idea:

Hazzy Ishak said...

belum tengok lagi lah
huhu

Nor Aishah said...

best ke? hari minggu mcm nak layan citer ni je

nuraarin-life said...

Hazzy: mmg super citer nie..

Aishah: tengok, jgn tak tengok

sI tEDI said...

erhMmm

nak tgk ke tak nak?

ekekeke

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails