Ada info.. Klik Sini

Followers

NurNasa Wedding day

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Mentor Mentee

Siapa yang layan Mentor di TV3? Aarin masa mula2 start audition tu layan juga sebab nak tengok budak-budak yg rasa bakat mereka amatlah bagus itu, sedar akan kekurangan yg mereka ada... Tidak dinafikan ada yang bagus, mentor pun dah 2 minggu berlangsung, mcm2 kontroversi yer!!

Ok, rasa melalut sbb mukadimah tak ada kena mengena dgn cerita dibawah...

Siapa yang pernah main @ terlibat dengan permainan 'MENTOR MENTEE' masa di sekolah @ Uni dulu.. Permainan MENTOR MENTEE ini boleh berfungsi secara terbuka atau rahsia...

Saya pernah terlibat dengan MENTOR MENTEE secara rahsia.. Org yang terlibat satu floor masa di Uni dulu, biasalah ramai budak2 junior yg baru masuk, so dengan cara ini kita boleh mengeratkan persahabatan bg yg malu-malu tu kan.. MENTOR kenal MENTEE, tapi MENTEE tak tahu siapa MENTOR mereka, so mmg excited sgt..

Kalau dpt mentor @ mentee yg jenis suka bagi hadiah, mmg bertuah, saya pernah dapat mentee yg jenis suka guna tulisan berwarna-warni, mmg cute, biasalah budak-budak baru lepas SPM.. Nama  Samaran saya pula sebagai MENTOR adalah SEPENUH HATI (masa tu lagu spoon tengah glamour).. Mentee saya pula baik dgn saya, kadang2 suka lepak di bilik, mmg sukar juga nak menutup identiti sebagai mentor ni, tapi itu yg buat permainan ini lebih menyeronokkan..

Pernah sekali tertinggal surat MENTEE kat meja, ingatkan MENTEE tu terbaca so lama juga saya tak berutus surat dgn dia.. alih2 dia hantar surat tanya kenapa saya diam..rasa kesian pula, amknay dia tak kenal saya lagi..Selamat!!

Untuk acara kemuncaknya, hujung tahun masing2 akan kenalkan diri pada Mentee masing2, masa tu mmg terbongkar rahsia sebab ada sesetengah mentor dah jadi kawan baik kpd mentee, macam mana boleh tak kenal yer? Mesti tukar tulisan tangan atau guna taip kan...tak pun guna cara gunting2 kertas lepas tu lekat, macam surat ugutan lak, hahaha

Itu adalah salah satu pengalaman indah masa saya di UiTM Arau, Perlis..


Nota Kaki:
Siapa budak UiTm perlis? Sila angkat tangan....yeyeye
Ada sesiapa ada pengalaman mcm nie tak?

5 memberi idea:

rasp said...

ermmmm i rasa sis, time i benda nie jez buat masa minggu orientasi je..tat means seminggu je lah...
dlm seminggu tu, w'ouls kena tau senior mana yg bernicknamekan mana & get their signature...
takat tu je laaa...

Mak Su said...

penah gaks tahu pasal mentor mentee, tapi tak de penglibatan... tak de pengalaman... mcm best jer tengok orang.

nuraarin-life said...

rasp:
kalau lebih lama lagi best, sbb kita aakn tahu banyak mengenai mentee kita

nuraarin-life said...

Mak su:
Mmg best... rugi mak su tak cuba..

cikpia said...

me dulu skolah kat klantan, asrama penuh. ada gak benda alah nie.... tapi among students (F1 vs F5) dia panggey ADIK BIM(bingan) ngan KAK BIM(bingan).

kalau mentor-mantee nie teachers vs students.....

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails