Ada info.. Klik Sini

Followers

NurNasa Wedding day

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Mencuri kerana buku, daripada tabiat nakal menjadi tabiat baik

Tajuk di atas bukan kerana saya mengalakkan kawan-kawan mencuri, tapi saya tertarik dengan tindakan seorang kanak-kanak yang mencuri bukan kerana nafsu jahat tetapi kerana nafsu minatnya terhadap sebuah buku...

Walaupun di awal ianya salah tetapi di situ tercetusnya sebab ibubapanya tahu minat anaknya terhadap buku. Jadi itu yang saya katakan daripada tabiat nakal kepada tabiat baik. Membaca buku adalah tabiat baik, menambah ilmu juga pengetahuan mengenai dunia luar yang mungkin sukar untuk kita terokai sendiri tapi dengan membaca semua itu dapat dipenuhi.

Saya juga suka membaca, masa kanak-kanak dahulu cerita dongeng memang menjadi pilihan, menginjak remaja novel menjadi peneman sebelum tidur, masa study membaca novel english untuk melancarkan bahasa english saya dan terbukti ianya berjaya.

Itu cerita saya, Ini pula cerita Rasyidah


Nota kaki:
Sekiranya saya juga mempunyai seorang anak yang suka membaca, rasanya sangat berbaloi untuk menghabiskan duit ke arah itu..

2 memberi idea:

cikpia said...

me gila buku gak..... tapi skang dah beralih ke blog maniac.... he he...

nuraarin-life said...

tapi kalau kita mmg ada hobi membaca, kita tetap akan kekalkannya

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails